vovvarnaslya

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Bella - 17 juni 2011 12:01

Igår så drog jag, mamma o hundarna till skog för att spåra   Något som är grymt kul men om jag säger så här, vi är inte direkt bortskämda med mkt spår mark nära örebro, man får åka en bit för att komma till okej mark, inte som i värmland där vi kunde åka 10 min o få ut sådär 12 spår på samma ställe   men men ja ska inte klaga! Jag la ett kanske ca 450-550m långt spår till madde med växlande terräng, det gick över nån slags vattensamling/gyttje bäck, igenom buskage och korsade 1 stig. Jag vlade att ha 2 apporter och 1 slutapport. Madde gick spåret hur fint som hellst  Hon var lite het i början (eftersom vi har vart dåliga på o spåra mkt regelbundet, vilket det ska bli ändring på nu!) så jag valde att hålla en kort lina på henne för att kunna hålla ner tempot, när hon väl hade hittat första apporten så såg man ett mkt bättre arbets tempo på henne   hon klarade alla svårigheter jätte fint och hon fick med sig alla apporterna in! Duktigaste flickan!


Mamma fick igår lägga och gå sitt första spår tsm med kion. Jag stod på vägen ocg guida henne och gick även med i spåret och hjälpte till. Kion har inte gått så många person spår men han har ändå vart duktig när vi har spårat, han fick ett ca 170 m långt L-spår. Men kion var inte alls i spårform, han vittrade med högt huvud, "slog" fram och tbx hela tiden, ja han spårade helt enkelt inte alls.. men till mål kom han iaf.. hoppas på bättre spår näst gång  


Sen så måste jag ju även gratulera min underbara uppfödare Tina och till maddes mamma Lizzie! I onsdags den 15:e juni så födde Lizzie 3 hanar + 2 tikar som mår toppen bra och äter mkt villigt redan (går säkert i generna  då madde är ett matvrak). Så nu har Madde hela 5 stycken halv syskon som ska bli jätte spännande att få komma o pussa på i slutet av juli       

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards