vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Träning o tävling

Av Bella - 30 december 2012 20:47

Igår debuterade jag och Madde i rallylydnad! Anmälde oss mest för skoj skull då de va länge sen vi tävlade något och eftersom vi bara har tränat rally 1 gång förut så fick de gå som de ville :) Tvivla inte direkt på Maddes kapacitet till de utan snarare min förmåga att läsa skyltarna ;D men bra gick det, väldigt bra! Vi smällde till med 100 poäng (Max) och klassvinst av 40 ekipage :D nu måste vi ju nästan anmäla till en officiell tävling med för skoj skull ;) Madde är så underbar, vad man än hittar på så gör hon det med stor glädje <3

Idag åkte vi iväg till Storfors för att träna lydnad i ridhuset med Petra och skurk! Träningen gick hur bra som helst :D fick till många fina moment t.ex Steg förflyttningar, kon-skick, kryp, Vittringsapportering, platsliggning, sitt i grupp, fjärren m.m Vi testade för första gången skiftet stå-sitt i fjärren på 10 m håll och Madde gjorde det såå snyggt :D vi kommer definitivt framåt där! Det är bara att jobba vidare! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards