vovvarnaslya

Alla inlägg under augusti 2012

Av Bella - 12 augusti 2012 10:23

Tänk vad fort tiden går, att jag redan har haft madde i lite över 2 år, 2 helt underbara år   och tänk att min lilla tjej redan har fyllt 4 år! I fredags blev lillskruttan hela 4 år och det firades med långpromenad i skogen, märgben och en ny pipleksak som hon är smått skeptisk till hitills haha   Jag älskar min ögonsten nått så otroligt mkt, går inte att beskriva med ord vilken teamkänsla vi har och hur mkt hon betyder för mig! Så återigen: Grattis på födelsedagen i efterskott fina fröken blå   


 

Av Bella - 1 augusti 2012 21:15

Idag åkte jag, kion och madde ut i skogen för att träna tillsammans med Petra och Skurk. På schemat stod först och främst spår, men det blev även lydnad och budföringar då vi hittade skog/äng precis vid en fotbollsplan   I lydnaden fokuserade ja o madde på krypet och nerläggande teknik. Och jag måste säga att båda sakerna gick helt galet fint   Krypet är iprincip det enda momentet i lydnaden där jag måste dämpa madde väldigt mycket bara för att hon blir super het och taggad, vilket jag egentligen bara tycker är skit kul att se   Vi har inte jobbat så mkt på det på sista tiden, men ändå så förstod hon så himla bra, tänkte bakåt och tog det relativt lugnt haha! Tekniken i nerliggandet är tänkt till fjärrdirrigeringen, säger jag bara ligg (när hon står upp) så flyttar hon sig smått frammåt hela tiden, och eftersom jag har börjat få bra respons av henne vid nersättandet (från stå) då vi har jobbat massor med att tänka bakåt så tänkte jag att jag ska träna in att hon ska lägga sig bakåt, ungefär som en fällkniv, ska bli spännande hur hon svarar på det.. Budföringarna gick även dom super, va länge sen vi tränade det, men madde visste precis vad det hela gick ut på!


Spåret då? Jo det gick suuuper fint   Madde följde spåret så jäkla bra, alla olika vinklar, olika underlag och stigövergångar. Hon tog alla apporterna skit fint och hade ett alldeles utmärkt spårtempo, ett tempo som hon helt klart skulle orka hålla under 1 km spår. Och dessutom så löper hon. Dagens spår var ca 650-700 m långt och jätte roligt, Petra la ett riktigt roligt spår! Petra och skurk var super duktiga även de idag, första gången dom spårade på äng och dessutom ett full långt appelklass spår, med 3 apporter och skurk skötte det jätte fint   


Nu får vi jobba på om vi kanske ska hinna med och starta en lägre klass i höst!

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards