vovvarnaslya

Alla inlägg under februari 2012

Av Bella - 28 februari 2012 18:40

Efter de sista 2 träningarna så har jag känt att jag kanske ska ta o lägga ner o va hundtränar o satsa på guldfiskar istället!    Det verkar så mkt lättare då jag känner att jag bara gör fel som tränare ibland. Madde är grymt duktig och det känns som att jag ibland förstör den fina grunden som A-C har lagt hos henne.. Det går så bra för alla andra och de känns som att vi står still.. Men Dagens lydnadspass har gjort att jag aldrig vill lägga av med hundträning (inte för att jag skulle göra det på riktigt   )  för det gick så JÄKLA bra!! Allt satt perfekt till 97% och madde var på tårna och gav verkligen gärnet och jag kände att jag gjorde verkligen rätt sorts hjälper till henne   Vi har kanske äntligen äntligen fått ett genombrott i vår rutanträning! Hoppas hoppas  


Igår satt jag också och planerade upp våran träning moment för moment i lydnaden och ska göra likadant i agilityn och brukset. Känns bra o få konkret vad vi behöver träna mer på för delar i varje sak      

Av Bella - 23 februari 2012 23:03

Jag kom på att jag helt har glömt bort att blogga om att jag och madde blev 3:a på årets lydnadshund på örebro bk under 2011   mattes duktigaste lilla ögonsten vad vi är bra,    och nu är vi mer peppade än någonsin inför tävlingsåret 2012! LP2 och sedan start i klass 3 mot hösten förhoppningsvis! om vi är redo    


 

<3

Av Bella - 4 februari 2012 16:51



<3 KÄRLEK på 4 ben  <3  Kan inte tänka mig ett liv utan dig vid min sida!


 



 



Av Bella - 2 februari 2012 14:12

Just nu är madde igång o löper för fullt! Hon är rätt så normal ändå under själva löpet, lite mer känslig om man höjjer rösten o lite slöare men annars så är de inte så stor skillnad   det är efter löpet hon har kunnat vara lite skendräktig o har då vart seg i träningen.. vi får helt enkelt se hur det blir den här gången! Jag hade ju tänkt tävla nu i början på året men eftersom löpet kom senare i år och + en eventuell sken dräktighet så får vi istället sikta på tävlingar lite längre fram. Så just nu är jag sugen på att tävla i motala den 7 april (påskafton) eller kanske hallsberg 5 april. I mars är det bara 2 tävlingar på rimligt avstånd ifrån Karlskoga (där mamma bor och där bilen finns) men det bli samtidigt kanske tight inpå skendräktighet och att jag åker hem vid påsk kanske iaf så vi får se   annars är det fagersta den 11:e (tror jag) mars eller eskilstuna den 31:a mars   


Blir kanske att vi tävlar agility i rättvik den 18:e mars men det är inte lika känsligt om hon är skendräktig för agilityn tycker hon alltid är kul oavsett och det är ju inte lika exakt och med precision som lydnaden!


Jag har vart uppe i fjällen (vemdalen) i 1 vecka men massa kompisar och då var hundarna hos Mattias (pojkvännen)    under tiden och fick massa härliga långpromenader och madde fick även hänga med han på hans springrundor. Men nu är hon o ja igång igen med lydnaden och den känns riktigt riktigt bra (trots löp)    Rutan kommer nog alltid vara våran akilles häl till vi kanske förhoppningsvis får ett genombrott någon gång. Nu har ja börjat varva olika träningar, dels träna på att hon ska leta efter rutan o veta vart den är och att hon ska söka sig längre in i den, på relativt nära håll och att lägga godis i bakkanten på rutan och sedan skicka henne på ca 50-60 meters håll just för att hon då måste lära sig att leta efter rutan för att hitta godisen och för att få upp hennes fart till rutan mer   vi får hoppas att det fungerar! 

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards