vovvarnaslya

Alla inlägg under oktober 2010

Av Bella - 31 oktober 2010 18:30

I torsdags så var jag iväg o ögonlyste Madde på annalysen. Allting såg jätte bra ut tyckte veterinären och hon såg ingenting, vilket betyder u.a    Känns bra o ha det gjort så man vet att lillflickan inte har någon ögonsjukdom!


Och nästa söndag då blir det MH för våran del   Ska bli jätte kul och spännande att få se hur Madde kommer reagera på de olika momenten. Jag tror visserligen att jag har mina aningar om hur hon kommer reagera på vissa bitar, men man ska aldrig vara säker, hon kan nog överaska en både positivt och negativt, något som man aldrig vet   Men det får vi reda på, på söndag!!


Något som däremot är helt klart är att vi kommer stå över skotten på MH:t. Efter det som hände på klubben (dom sköt när dom absolut inte skulle ha skjutit, Madde blev livrädd och vi ligger nu på rutan -5. Vi som hade gjort stora framsteg!  )så är Madde nu ordentligt berörd av skotten och jag vill absolut inte att det ska bli värre. Eftersom många hundar tycker vissa bitar i MH:t är jobbiga/läskiga och kan bli rädda från dom så kan skotträdslan bara bli mkt värre. Om hon är rädd från de tidigare momenten och då ska behöva bli utsatt för skotten som hon redan är rädd för så kan det förstöra allt totalt! INget jag vill riskera!

Av Bella - 25 oktober 2010 21:13

Jag måste bara berätta om min TOPPEN hund! Hon är så himla underbar och gör så många stora framsteg på väldigt många områden och allt det kan alltså sammanfattas med ordet TOPPEN   


Hon är TOPPEN duktig i agilityn, hon öser gärnet, tänker som bara den, tolkar min handligt TOPPEN bra och tar mer intiativ (på ett positivt sätt). Hon älskar verkligen sporten och det kommer bli så kul på våran agility debut   


Lydnaden går TOPPEN BRA! Hon är som skapt för att förstå alla olika momenten i lydnaden, hon hajar allting så himla fort, och moment som många hundar skulle tycka vore tråkiga tycker hon är roligt   


Något mer som går helt TOPPEN är hundmötena, hon har verkligen börjat känna sig tryggare, hon har förståt att hund = matte= sitt= godis   Bara att jag känner att hon inte är orolig så fort man möter en hund och att jag vågar stå på mig mot alla hundägare (som inte förstår) är helt enkelt TOPPEN   


Och enligt henne själv så tyckte hon att hon var TOPPEN duktig som berättade för matte att det satt en konstig man nerböjd vid en bänk och att matte skulle uppmärksamma det    Men sen visade de sig ju att mannen inte alls var farlig utan trevlig o hade egen hund hemma      


Hon är alltid en TOPPEN glad och helt underbar hund och jag är så glad att jag fann henne    


Märkte att det vart väldigt mkt upprepningar i det här inlägget så varför inte säga det igen, ha en TOPPEN god natts sömn nu allihopa   

Av Bella - 20 oktober 2010 14:05

I helgen nu som var så hade jag, sanna och anna med maddes kullbrorsa silver bestämt oss för att träffas, träna o snacka massa hund   Jag jobbade först på lördagen så det blev en rolig kväll efter jobbet med hämtmat, godis/popcorn, hundsnack, skratt och en film på toppen av det! Tyvärr kunde ja inte se klart filmen eftersom jag skulle orka pallra mig upp o jobba 2 timmar på söndags morgonen innan det bar av ut i skogen   


Väl ute i skogen så la vi spår åt varandra, tyvärr så blev inte riktigt alla spår som dom var tänkta    men hundarna var jätte duktiga o redde ut det ändå, speciellt misty   . När spåren la till sig så gick vi en härlig lång promenad med hundarna med växlad terräng och paus för att fota hundarna i de fina vädret!


När vi sedan kom tbx så var det dags att gå spåren. Madde jobbade på JÄTTE fint i sitt spår som hade en väldigt annorlunda terräng i början tyckte hon, det var omkull fallna små träd och massa grenar på ett kalhygge som sedan övergick i en lite snårig skog. Madde markerade föremålet bra, hade alldeles perfekt fart och avslutet blev riktigt fint   Mattes duktiga tjej! 


Efter en dag med full fart så avslutade vi med att fika på äppelkaka, i solen i skogbrynet   Och hundarna var riktigt trötta resten av den kvällen! Det var jätte kul att ni kom Anna o Sillen, det måste vi göra om snart igen!



Eftersom JAG glömde kameran i bilen när vi var ute o gick så har jag "lånat/snott"     (har faktiskt frågat om lov  ) några bilder från Annas hemsida (www.silver-bullet.se) och det är duktiga hon som har tagit dom allihopa!




 

Min finaste bustjej, kolla in blicken   


Vackraste aussie flickan   


   

Kull syskonen Silver och Madde


   Hela gänget   Madde, Kion, Elton, Misty och Silver.


   Syskon bus   

Av Bella - 14 oktober 2010 21:35

Ni ser, jag lovade ju o blogga snart igen o de höll jag   


Idag så tog jag med mig hundarna o kameran ut i varbergaskogen för att gå en härlig prommenad + för att ta snygga soliga höst kort på mina älsklingar   Här nedan kommer de bästa av dom   



 

 



   

 

            

Av Bella - 13 oktober 2010 21:49

Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade   Har vart trött efter jobb o hundträning o eftersom jag har iphone så blir de att man lätt kommer åt det nödvändigaste på internet där (förutom bloggen), jag har vart i tyskland på agility VM i en vecka och så har jag vart sjuk direkt efter det i flera dagar    Men nu mår jag äntligen bättre och hundträningen är i full gång igen   Har känt att jag har velat blogga om flera små saker som har hänt de senaste dagarna men som sagt så har det inte blivit av, därför gör jag en liten resume om vad som har hänt och vad som är inplanerat   


Agilityn går så himla BRA   Vi kör nu kombinationer och har påbörjat träning med olik "handling" vilket hon har köpt klockrent och det verkar som att hon föddes med bl.a ett "ut-kommando"   Var med och tränade miljö på klubbens inofficiella tävling i helgen, vi körde ca 5 hinder och belöning med leksak inne på planen, duktiga flickan   


Lydnaden: Jag har nu börjat planera och lägga upp en träningsplan på hur vi ska träna in momenten för lydnads klass 2 nu   Ska bli jätte spännande och så himmla kul eftersom hon inte har nått helt färdigt moment i 2:an, utan nu ska vi få jobba ihop oss ordentligt i lydnaden   Ska nog även bli en lydnads klass 1 tävling i antingen november eller december tror jag   


Hundmötena är så mkt bättre nu, hon kan fortfarande stressa upp sig lite för att hon inte riktigt vet hur hon ska reagera när hon möter nån hund. Men hon har verkligen börjat fått in tänket hund=matte=godis=allt är okej   


Vinterträning är nu inbokad med klubben i ett ridhus i viiiiby   Ska bli jätte kul och bra både inför kommande eventuella agility + lydnads tävlingar och för att vi ska få träna ordentligt även på vintern   


Nu vet ni lite hur allting går, ska sköta bloggandet mkt bättre nu också    Dags o sätta sig o betala in ridhus kostnaden nu   


Go´natt!

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards