vovvarnaslya

Alla inlägg under oktober 2011

Av Bella - 20 oktober 2011 21:53

Nu har jag bokat in ett agility pass igen! Jippi!  Har vart svårt här i Borlänge att få till nån agility när jag inte har någon bil, men nu äntligen har vi bokat 2 timmars träning i Kristinehamns nya inomhushall! Ska bli så himla kul! Och jag vet en viss aussie dam som är riktigt riktigt taggad!


www.kristinehamnshundcenter.se 

Av Bella - 15 oktober 2011 13:56

Idag var det dags för min o maddes 3.e klass 2 start. Innan känndes det som att vi var riktigt taggade, och oj vad skoj vi hade på planen mellan det olika momenten   Madde skötte de flesta momenten skit snyggt!! men jag vart så grymt besviken över att ja lät nervositeten ta över och jag kommenderade henne super konstigt på läggande under gång, vilket resulterade i att madde vart jätte osäker på vad hon skulle göra, hon la sig först men ställde sig sen upp när jag vände tbx till henne, dumma dumma maTTe!!    det andra momentet som strula till sog var fjärren.. vi har fått någon tvist med de momentet för det funkar inte alls på tävling, medans det funkar toppen på träning   Lyckades få henne o sätta sig 1 gång iaf så vi inte nollade momentet.. Var väldigt besviken efteråt, mest på mig.. trodde inte att de skulle räcka till 1:a pris, men det gjorde det   hade sett fel poäng på flera moment hehe  


Plats: 10

fritt följ: 10

Läggande: 5
Ink. m. ställande: 9,5
Rutan: 9

Apporten: 10

Hoppen: 8

Fjärren: 6

Helhet: 10


summa: 179 poäng  


1:a pris och en 2:a plats, bara 5 poäng ifrån 1:an!!


Bästaste bästaste madde     

Av Bella - 3 oktober 2011 20:01

Träningstillfällena har vart sådär sedan jag började på högskolan. Har tagit mkt energi att komma in i studetänket, träffa nya vänner, plugga inför hemtentor, duggor o.s.v Träna har vi gjort, dock inte lika mkt som resten av 2011   Men nu är vi igång igen!! Träning nästan varje dag eller minst varannan dag! Är så himla kul o träna med madde och jag tror faktiskt att vi har mått bra av en lite lugnare träningsperiod. Träningen kändes sådär förut, den gick bra men inte den grymma glädjen som vi brukar ha, men NU kan jag lova att vi har den glädjen   Shit vad kul det är och shit vad bra det går!! Back in the game!


Och något som har gått dåligt på sista tiden har vart uppletandet! Efter en enda träning där personen jag körde med hade lagt alla föremål rätt nära stigen gjorde att madde har vart övertygad om att man inte behöver gå ut långt ut i rutan utan det räcker o söka av nära  hon som har vart så grym på o söka av långt ut i rutan! Men vi har ny gjort så att vi har backat i träningen och bara gjort det enkelt med retningar och föremål långt ut i hörnen och bakrekanten av rutan. Och det har blivit bra resultat! Madde springer nu med glädje långt ut i rutan igen och i lördags var hon jätte duktig när vi körde! Duktigaste flickan     

Av Bella - 2 oktober 2011 21:09

Förra helgen var det helt underbart väder! kameran fick följa med ut på långpromenaden och det blev endel riktigt fina foton på mina älsklingar  


             

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards