vovvarnaslya

Alla inlägg under januari 2012

Av Bella - 10 januari 2012 19:41

Igår så begav vi oss ut i skogen för o träna uppletande, årets första! Det var ett tag sedan vi körde uppletande och eftersom jag va där själv med Madde så fick hon följa med o både valla rutan och sitta uppbunden o få en slags synretning när jag gick ut o gömde föremålen i rutan. Jag valde att ha en rätt öppen ruta då jag ville se hur hon jobbade för i höstas fick hon lite problem med att jobba ute på fullt djup i rutan, med nu jobbade hon på fint som vanligt ut på djupet   


Något som däremot inte gick någe bra igår var det att hon hade jätte svårt att hitta föremålen? Hon brukar vara grym på att känna av vart förmålen ligger, men nu kunde hon springa nästan precis brevid dom utan att hitta dom och dom var bara halvt dolda då också   jätte konstigt! Kanske vara just för att det var ett tag sedan vi körde och hon då fick någon slags "övertändning" ocg bara sprang runt för att de är så kul   Får köra snart igen och se om hon beter sig likadant då, isåfall har vi något som vi måste jobba på.. 


Det som vi istället får ta med oss var det att hon jobbade jätte fint utan att sluta trots att hon inte hittade något. Hon hade bra tempo och sökte av hela rutan fint. Hon tittade på mig för att få hjälp/stöd nån gång men då står jag bara tyst o tittar rakt fram o låter henne börja jobba själv igen. Madde är en hund som väldigt gärna vill ha med sin matte i arbetet och då är de viktigt att ja inte förstärker det utan låter henne jobba i fred. Det är ju ändå hon som har den grymma nosen, inte jag   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards