vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Nya lydnads rutiner

Av Bella - 16 januari 2013 18:04

Jag kom på att jag inte har skrivit om mina och Maddes nya lydnadsrutiner :) Jag kände att det var dags att verkligen ta tag i saker o ting och strukturera upp för att vi ska komma framåt nu :) under hösten har vi av många anledningar mest "stått still" och underhållit momenten, men nu vill vi framåt, nu vill vi ut på tävlingsplanen :D

Så de nya strukturerna är:

- Köra minst en kedja av moment varje träning (inte vid mindre detalj träning inne) för att träna på och förbättra Maddes uthållighet.
- Rutan ska bli våran nya bästa vän! Vi kommer backa tillbaka ordentligt och köra grundläggande övningar igen för sista gången, och träna rutan helst varje dag till en början! nu ska vi äntligen få ordning på de här jäkla momentet ;)
- Jag ska lära mig att se mer på helhet/uthållighetsträning. Vi är väldigt duktiga på detaljer, nu måste vi se till att kunna få visa våra grymt fina detaljer även i 3:an :)
- Jag ska planera träningarna i en större utsträckning. Föra lite logg bok och göra scheman på hur träningsveckan "ska" se ut för att vi lättare ska komma framåt i alla momenten :)

Jag är taggad, Madde är laddad, nu kör vi! :)

 
 
Åsa

Åsa

16 januari 2013 19:12

Lycka till! Tror det kommer gå toppen för er.

http://www.soltorp.com

Bella

16 januari 2013 20:46

Tack så mkt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards