vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Årsresumé och mål/planer 2013

Av Bella - 31 december 2012 16:06

Jag ser tillbaka på året som gått med både besvikelse, glädje och sorg. Det har hänt mycket under det här året, men ändå inte så mycket som jag hade hoppats på inom vissa områden!

Vi tog tillslut vårt efterlämgtade LP 2 i April, något som vi fick jobba lite för med en del strul i flera moment, men när vi fick till det så gjorde vi det ordentligt med 185 poäng trots ett nollat moment   Jag hade som mål att vi skulle starta i klass 3 innan årets slut, men med bland annat bristande träningsmotivation under sommaren och med en otroligt fullspäckad höst så gick det inte enligt planerna.. Något som jag har tyckt varit väldigt jobbigt, men det känns inte bra att gå ut och tävla när vi inte är redo heller! Men nu har saker ändrats och nu är vi påväg. 

Vi blev uppflyttade till hoppklass 2 trots att vi har tränat otroligt lite agility, vilket kändes jätte roligt, äntligen så slipper jag tävla i klass 1 iaf i en av klasserna   Det bevisar vilken otroligt duktig hund Madde är och med lite mer träning så kanske jag med kan göra henne rättvis på banan! Vi var på det årliga kennellägret som var lika roligt som vanligt. Umgås med härliga människor och träna massor med hundarna. Vi längtar till nästa års läger redan! 

Jag hade även som mål att vi skulle starta i lägre klass spår under året, vilket inte heller blev av på grund av många anledningar, något som jag är besviken över.. Men samma som med lydnaden så tar vi nya ordentliga tag i vår   Nu dagarna innan nyårsafton så debuterade jag och Madde även i rallylydnad på skoj med en träning innan som förberedelse. Vilket gick jätte bra och vi smällde till med 100 poäng (max) och vinst. Nu måste vi ju nästan anmäla till en officiell tävling med bara för skoj skull   


I våras valde jag att avsluta min högskole utbildning och började läsa på Komvux istället för att kunna byta till en annan utbildning som tilltalade mig mer. Det har vart otroligt jobbigt, med väldigt mycket jobb, men jag klarade av det trots att jag inte läst varken samhällskunskap, matte eller engelska på ca 5 år, jag klarade till och med av att få VG i två av ämnena och MVG i ett av dom. 

Jag har dock inte mått speciellt bra i Borlänge under en lång period och i December tog jag ett stort beslut att inte börja på nya utbildningen i vår och istället flytta hem igen till Karlskoga och börja jobba. Det var inte ett helt lätt beslut men jag växte flera decimeter i och med att jag hade bestämt mig och nu känns allt så bra!


Hösten har tyvärr även inneburit två stora förluster för mig och stor saknad. Först förlorade min älskade mormor kampen mot cancer   och sedan var vi tvugna att ta det otroligt jobbiga beslutet att låta min högt älskade ögonsten Kion få somna in   Jag saknar honom nått galet och jag tänker på honom varje dag,.det käns så konstigt att börja ett nytt år utan honom vid min sida! 


Men nu är det dags att blicka frammåt mot ett nytt år, 2013.

Målen är:

  • Tävla lydnadsklass 3, ta 1:a pris och LP 3
  • Ev. starta lydnadsklass elit
  • Tävla lägre klass spår, uppflytt till högreklass
  • Uppflyttad till agilityklass 2 och ev. plocka pinnar i båda klasserna.

Det är är målen just nu, men vem vet saker kan ändras, läggas till eller tas bort. Jag har även lite andra planer. Vi ska gå agtilitykurs, lydnadskurs, kennelläger, jag ska tatuera mig och så kommer förhoppningsvis en till fyrbent vän flytta in till mig och Madde under året   


Så nu är det bara kvar att säga GOTT NYTT ÅR från mig och Madde!!   

 
 
jossan

jossan

31 december 2012 16:33

Gott nytt år Isa! Lycka till med Madde! :D

http://josefinsunnanlid.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards