vovvarnaslya

Alla inlägg under juni 2012

Av Bella - 4 juni 2012 18:36

Idag har madde gjort mig väldigt stolt över flera olika saker. Såå stolt att få ha en så underbar hund som inte vill nått annat än o vara med mig! Det jag är så himla stolt över är:


  • Att hon klarar slalomet mycket bättre numera! framsteg hela tiden, så får vi bara lägga ner ännu lite mer tid på det så ska det nog kunna bli jätte bra! Hon börjar kunna anpassa farten mycket bättre i slalomet och hon är mycket säkrare när hon väl är i slalomet, om jag inte stressar på henne för mkt! (Nu är det bara att jobba vidare med ingångarna som hon måste komma väldigt rakt på för att gå rätt, därför behöver de bli säkrare. Steget efter det är att jag ska kunna stressa på henne mer i slalomet och sedan att jag ska kunna gå på båda sidorna utan problem.)
  • Att hon är så grymt duktig på vittringsapporteringen! Vi har inte tränat den på ca 2 månader så jag täntke att ja skulle behöva backa tbx i inlärningsplanen och lägga pinnen bakom resten av pinnarna för att få henne att slå på näsan. Men nej då det behövdes inte för madde gick in och sökte så fint av alla pinnar i högen och vart frustrerad att inte rätta pinnen låg där   Så efter det la jag den mitt bland alla andra och hon söker av alla väldigt fint innan hon tar rätt! Sista skicket så la ja även ut pinnarna mer på en linje som de kommer se ut senare och även då sökte hon av alla fin fint! Bästa lydnadshunden.
  •  Att när vi på promenaden mötte en helt galen hund, som vrålade rakt ut och kastade sig efter mina hundar så gick båda två såå fint bredvid mig och hade ögonkontakt hela tiden! Madde tyckte att det vart lite jobbigt en kort stund när dom precis passerade oss och hon ville då fokusera på hunden, men då räckte det med att påminna henne om vad hon skulle göra och så gick hon skit fint förbi! Det bästa var att det stod en man en liten bit bort på vägen och hade sett allt som hände. Han sa då till mig att "Det där skötte dom riktigt snyggt och fint, sånna där hundar är inte att leka, med men dina gick sig riktigt snyggt". man blir väldigt glad när man får beröm över sina duktiga hundar   
Av Bella - 1 juni 2012 11:26

Snart får jag sommaruppehåll från skolan! Vi är äntligen klara med vårt emaniations arbete och det ska redovisas på Tisdag! Sedan har jag 1 pm kvar sen är det klart! äntligen klar med den här kursen   eller ja de beror ju iof på hur resultatet från tentan blev, tror tyvärr att ja kommer få komplitera den! 


I sommar åker jag och hundarna hem till Karlskoga! Jag ska sommarjobba 1 månad på Färdig betong så ska hämta ut arbetskläder på torsdag, ska bli kul   sen blir det mycket hundträning och flera tävlingar och få umgås med mina efterlängtade kompisar hemma! Längtar jätte mkt.. sen ska jag försöka träffa mattias så mkt som möjligt, blir ju ännu längre avstånd mellan oss i sommar men det löser vi   Såg nu att det ska annordnas en grundkurs i vallning i juli i närheten. skulle vara riktigt kul att gå en sånn kurs, så vi får se ska fundera lite på den! 


Så vi har allt lite planer inför sommaren   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards