vovvarnaslya

Alla inlägg under juli 2012

Av Bella - 18 juli 2012 14:27

Passar på att göra första blogginlägget från appen på mobilen, nu kan de förhoppningsvis bli så att ja kommer blogga oftare! :) I måndags var det tävling i kil. Agilityklassen var först och den gick Inge vidare, de va en väldigt svårt slalomingång och en klurigare bana än vad man trodde innan, disk!

Hoppklassen däremot gick Iprincip så bra de kunde gå :D jag ändrade min väg i sista stund innan vi gick in på banan, vägen jag tänkte ta tog även många andra innan oss och dom blev väldigt stilla stående och jag var tvungen att ligga långt före henne för att hinna till slalomet i tid! Den nya vägen gick galant och hon klarade distans handlingen super fint :D slalomet gick super och avslutet blev inte riktigt som planerat men vi klarade det bra och kom i mål nollade! Dock va de flera andra som nollade och de va många nervösa minuter tills de stod klart att vi fick vår sista pinne i hoppklassen och blev uppflyttade till 2:an :D så jäkla glad!! Min finaste Madde <3 så imorgon debuterar vi i klass 2 :D

Av Bella - 15 juli 2012 19:25

I fredags var jag och mamma iväg till Pia, en vän som har Tullarbacken´s kennel och föder upp den härliga rasen kelpie    Hon har nu för tillfället 10 stycken helt underbara valpar som vi ville passa på och mysa med! Det var helt underbara valpar som var väldigt sociala, nyfikna och aktiva. Man såg att alla hade kamplust och alla var väldigt frammåt, riktiga pirayor   , man kan ju inte alls hjälpa att man blir ännu mer valpsjuk än innan och jag hade gäärna tagit med flera av dom hem   


   

Av Bella - 14 juli 2012 17:59

Semestern är i full gång och dagarna blandas av träning, härliga promenader, träning, vänner och utflyckter :) motivationen till lydnaden börjar verkligen komma tbx, vart väldigt intensivt med den i våras när vi kämpa inför vårt LP2, just nu ligger agilityn i fokus :) men även spår! Nästa vecka kan bara beskrivas med 3 ord: träning, tävling och vänner! Det är agilitytävling måndag och torsdag-lördag. På tisdag åker jag och Madde till Karlstad för att träna och umgås med Anna och Silver, på onsdag ska vi träffa Sofie, ben och tira o troligen blir de träning då med :) fullspäckad vecka helt enkelt!

Av Bella - 4 juli 2012 19:38

I helgen så var det dags för en av de bästa och mysigaste tävlingarna på hela året, kanonsabotören! Det är linköping hu och åtvidaerg bk som sammarbetar och annordnar en 2 dagars tävling med alla klasser och den är bara så mysig! Bra banor på super underlag, campingen är 100 m från tävlingsbanorna, sjön ligger precis intill, vädret brukar vara toppen och så brukar alla ens vänner vara samlade på den tävlingen   Och så har det faktiskt gått bra på den tävlingen under åren vi har vart på den! Det var på kanonsabotören som jag och Kion tog våran allra första pinne för några år sen, en av mina lyckligaste stunder i vår tävlings karriär   Och i helgen var det äntligen dags att igen få plocka pinne på kanonsabotören, madde skötte sig nämligen helt otroligt bra i helgen med 4 grymt fina lopp och 1 av dom resulterade i våran 2:a pinne i hoppklassen   Resultaten i loppena var 5 fel, 0 fel, 10 fel och 5 fel. Madde skötte sig så jäkla bra och hon klarade slalomet i 3 av 4 helt utan problem, något som inte har hänt förut på tävling! Hon börjar äntligen förstå vad slalomet går ut på och jag är så mega stolt över henne! Det höll som sagt på att bli 2 pinnar till, i första agility klassen rev hon tyvärr ett hinder   men jag är super nöjd ändå! och i sista hopploppet var slalomingången svår så då vart det tyvärr en 5:a där med, men som sagt ett super lopp annars!


Så jag är super nöjd med helgen, vädret har vart toppen och nu laddar vi om inför nästa tävling och förhoppningsvis kan vi få vår sista pinne i hopp så vi kommer upp i 2:an   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards