vovvarnaslya

Alla inlägg under april 2012

Av Bella - 24 april 2012 19:45

Oj nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen. Det har vart fullt upp sen sist med massa lydnadsträningar, 1 tävling, flera spår och uppletanden + en hel del skolarbeten. Det käns som att lydnaden verkligen går framåt, vi har nu fokuserat mest på att stärka de moment som vi har haft problem med på just tävling och dom börjar kännas riktigt bra! Jag har även börjat jobbat mkt mentalt med mig och det käns som att mina tävlingsnerver/tanke sätt går framåt  


 Tävlingen gick verkligen jätte bra, madde hade en grym attityd och jag är skit nöjd med henne, men tyvärr små missar och en nolla på rutan gjorde att vi fick ett 2.a pris. Men vi kommer igen, jag försöker se den här träningen till sista 1:a priset som en stor utveckling för oss, speciellt mig. Eftersom det är jag som sinkar oss på planen med mina nerver och att jag blir otydlig i mina kommandon/hjälper till Madde så får jag nu verkligen jobba med det och det känns som att jag blir bättre  


Vi har även kommit ut på nya spårmarker vilket är skiit skoj! OJOJ vad det är roligt att spåra, så himla kul o se hur duktig madde är på att spåra och hon vill verkligen vara nogran. Har fått 2 spår med andra spårläggare och i det ena spåret gick vi det helt själva också, vadå lita helt på hunden   Men madde tog oss fint runt spåret, dock 1 missad apport men jag är riktigt nöjd, med båda spåren!! Nu vill vi bara träna vidare på nya spårläggare, svårare spår och längre så kanske vi kan våga oss ut och tävla en lägre klass spår tävling mot hösten     

Av Bella - 24 april 2012 19:45

Oj nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen. Det har vart fullt upp sen sist med massa lydnadsträningar, 1 tävling, flera spår och uppletanden + en hel del skolarbeten. Det käns som att lydnaden verkligen går framåt, vi har nu fokuserat mest på att stärka de moment som vi har haft problem med på just tävling och dom börjar kännas riktigt bra! Jag har även börjat jobbat mkt mentalt med mig och det käns som att mina tävlingsnerver/tanke sätt går framåt  


 Tävlingen gick verkligen jätte bra, madde hade en grym attityd och jag är skit nöjd med henne, men tyvärr små missar och en nolla på rutan gjorde att vi fick ett 2.a pris. Men vi kommer igen, jag försöker se den här träningen till sista 1:a priset som en stor utveckling för oss, speciellt mig. Eftersom det är jag som sinkar oss på planen med mina nerver och att jag blir otydlig i mina kommandon/hjälper till Madde så får jag nu verkligen jobba med det och det känns som att jag blir bättre  


Vi har även kommit ut på nya spårmarker vilket är skiit skoj! OJOJ vad det är roligt att spåra, så himla kul o se hur duktig madde är på att spåra och hon vill verkligen vara nogran. Har fått 2 spår med andra spårläggare och i det ena spåret gick vi det helt själva också, vadå lita helt på hunden   Men madde tog oss fint runt spåret, dock 1 missad apport men jag är riktigt nöjd, med båda spåren!! Nu vill vi bara träna vidare på nya spårläggare, svårare spår och längre så kanske vi kan våga oss ut och tävla en lägre klass spår tävling mot hösten     

Av Bella - 2 april 2012 20:48

Igår så vart jag o madde drillade i lydnad av jätte duktiga Maja! Det var på kumla bk vi var tsm med sanna, matilda, jenny, theres och jeanette. Vi fick träna på störningar, ingångar på planen, kedjor, rutan o.s.v Det mesta gick hur bra som helst, madde skötte sig galant och vi fick massor av nya kunskaper   Rutan fick sig en dust också.. det moment som jag verkligen inte tycker om just för att vi aldrig får någon ordning på den! Men nu hoppas jag verkligen att vi kan få ordning på den någon gång, men jag ska ge den tiden som det behövs. Innan vi går ut i 3:an för första gången så ska vi verkligen vara vääl förberedda med skit bra moment eftersom vi vill till eliten    


Nu är de bara o träääna träna intensivt inför nästa tävling som kommer snart!

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards