vovvarnaslya

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Bella - 6 juni 2011 19:12

Nu var de ett tag sen jag tömde kameran och här kommer dom finaste bilderna   Lydnadsbilderna på mig och madde är från tävlingslydnadskursen vi gick på och fotografen är Helen som gick på kursen. Dom andra bilderna är från idag då vi var ute och badade i säbylund  


                                    

Av Bella - 6 juni 2011 12:59

Jag älskar att träna med min underbara madde <3 hon är en grymt lyhörd hund som kan avslöja alla mina känslor fast ja försöker dölja dom, är ja ofokuserad blir även hon ofokuserad o.s.v Iprincip alltid när vi tränar har vi kul ihop, och jag blir löjligt glad när vi lyckas komma en bit på vägen mot t.ex bättre moment i lydnaden, när olika handlings sett funkar på agilityn o.s.v Hon gör alltid sitt bästa och på tävlingarna hitills så har det gått grymt bra! även på nästan alla träningar så går hon som ett tåg vilket är super kul! men när det oftast går bra så vill man ju såklart att de alltid ska gå bra, man börjar känna press på att det måste gå bra, även fast de kanske inte måste göra det! Jag älskar att träna med henne, men när känslan av att vi måste prestera kommer så blir jag en ofokuserad matte och det är då det inte går.. Jag satt igår o kolla runt på olika aussie hemsidor, massa ekipage som har kommit grymt långt och hundarna är inte alls gamla, då väcks den här tanken i mitt huvud : varför har inte vi kommit längre? samtidigt som jag tycker vi har kommit långt! och jag tänker på att folk förväntar sig att vi ska prestera bra hela tiden, fast dom kanske egentligen inte gör det..


Det här var några av de tankarna som snurra i mitt huvud igår och har även vart där några gånger tidigare, men med hjälp av underbara vänner och att jag har fått tänkt lite så har jag rett ut dom!





Madde och jag HAR kommit långt på det här knappa året tillsammans!  Vi har tagit LP1 tillsammans, vi är nästan klara för att kunna köra agility tävlingar ordentligt, det enda som fattas är slalomet som är en got bit påväg! Vi är iprincip klara med lk II och vi tränar inför lk III och vi ska i sommar gå ut o starta lk II tillsammans. Vi tränar sök, spår och uppletande för att det är så kul och hon gör alla 3 grejerna på ett RIKTIGT proffsigt sätt, hon skulle kunna komma långt inom både söket och spåret!  Vi har hunnit blivit ett sammansvetsat team som har grymt kul tillsammans, jag älskar min blåa flicka och kan inte föreställa mig ett liv utan henne   Jag vill inte ha några krav eller nån prestations ånget inför något, jag kan inte titta på hur långt andra ekipage har kommit, dom är dom, jag och madde är vi och vi ska göra det tillsammans på vårt sätt! om de så ska ta flera år så får de göra det, tillslut kommer vi nå våra mål och varför då inte ha kul påvägen?!  

 




Jag älskar dig madde på ett helt oförklarligt sett, vi är som skapta för varandra, från dag 1 har vi vart ett oslagbart team o ja skiter i om andra tycker att du inte är "tuff nog, eller har motor nog", jag vet att du har en motor som passar mig helt ypperligt och du har en grym mentalitet som kan ta oss långt på agility o lydnadsplanen eller vilken plan vi vill, jag skiter i vad andra tycker det viktigaste är att DU och JAG är ett TEAM!



   













Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards