vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Vilken stjärna jag har!

Av Bella - 24 september 2010 23:06

Oj oj vad Madde kan! Min lilla princessa o min snuttiplutta är helt enkelt skiit bra   Igår så åkte vi ut på klubben för o träna agility och skott. Agilityn gick HUR bra som helst   Hon tog alla kontaktfält klockrent och även alla tunnlar med byten innan! Vi har även börjat med lite handling i kombinationer, snäva o snabba svängar runt hinder har vi redan påbörjat. Första försöken tyckte hon att det var lite knepigt men när vi lyckats en gång så gick det toppen bra resterande av gångerna   


Men det som var det roligaste och det absolut mest oväntade den här träningen var vid slalomet. Jag har försökt o shejpat in ingångarna, o ibland har det gått toppen och sen helt plötsligt så glömmer hon allt vad slalom heter. Hon är ju in shejpad till framåtsändandet att man ska titta rakt fram mot horisonten och så ska hon gå rakt från dit man tittar (om ni förstår) och då har hon helt plötsligt börjat köra framåtsändanden igenom slalomet och trott att de är de man ska göra (man märker det på sättet hon rör sig på). Så igår så tog jag o peka lite med handen så hon gick igenom 4 portar lätt. sedan testade jag att ställa mig på lite avstånd från slalomet och så gick vi emot det som vi brukar, ja sa slalom och hon tog ingången jätte fint och fick godis, men när ja då fortsatte o gå framåt så tog hon även resterande portar slalom själv   såklart fick hon massa beröm men jag trodde att de bara var ett lyckotillfälle så vi testade igen och hon gjorde lika dant igen, och igen   Det var som ett ljus som gick upp för Madde igår, att hon helt plötsligt förstod hela poängen med slalomet när jag pekade de där 4 portarna   Ibland förstår jag nog inte hur snabbtänkt hon är, de var som att hon sa ''- Men var det de här du ville att jag skulle göra? Varför sa du inte bara de?''   


Min andra stjärna är Kion, vilken pärla han är, han går som ett tåg just nu, ett tåg med väldigt bra svängkapacitet   Han tar allt man gör klockrent hela tiden och vilken jäkla fart han har i slalomet   ingen tveksamhet här inte om vad man ska göra, utan bara fullt ös   Min älskade kille kan verkligen han!




Tänk vilka otroliga hundar jag har!!  

 
 
Ingen bild

Tina & co

25 september 2010 11:17

Hääärligt kul att läsa om er två! Håller tummar massor idag-) oooch du jag har mobilen nära heela dagen;-P Kramiz

 
Tina m familj igen...

Tina m familj igen...

25 september 2010 15:07

Jaa jag håller med,,, Vilka stjärnor ni är:-) I dag ägde ni ju 1:an, STORT GRATTIS!!!
Bamsekram från systeryster m familj!

http://www.bluewingfires.com

 
Essy

Essy

10 november 2010 21:31

vi tränar lite lydnad i skolan jhu:P har precis lärt puma fot å hon blir bara bättre och bättre men hon har svårt med apportering, lite fel hundras för sånt men allt går att lära om man vill:D!

http://www.essybengtsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards