vovvarnaslya

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Bella - 15 mars 2011 17:37

Igår vart det äntligen dags för årets första utomhus agility träning   Jag o malin for ut till klubben där det var barmark vid skogskanten, så vi byggde upp hopphinder-slalom-hopphinder. Målet med den här träningen var o fokusera på slalomen eftersom det är det hindret som vi ligger efter med, eftersom jag bara har kunnat tränat på varanan agilityträning i vintras p.g.a jobb. Men nu ska vi satsa stort på slalomet så det ska sitta ordentligt   Vill inte ha en hund till som inte kan slalomet till 95%   


Malin hjälpte till och coacha oss, något som matte verkligen behöver, då jag gärna kör samma saker och gärna går för fort fram (endast på slalomen, annars är jag väldigt bra på o ta de i lagom tempo   ) när det går bra   Madde o jag hade skit kul iaf, även fast det vart många repetioner så var hon fortfarande jätte peppad, och vi gjorde stora framsteg! Jätte nöjd med henne! Vart även "runt" träning med 1 hopp hinder, satt skit bra den här gången, som om hon inte gjort annat   


Idag vart det lydnads träning. friaföljet gick halvdant, hon var lite ofokuserad och inte så peppad, men när vi kom igång och körde resten så var hon med igen   Är madde o peppad så får matte jobba mer så kommer hon igång! Inkallning med ställandet gick KANON! Snabba fina ställanden och idag testade vi ett "riktigt" inkallning med ställande. Jag satte henne, lämna, ropa, komendera och belöning. Hon hade super fin fart mot mig och hon stallde sig väldigt fort (för att vara första gången man testar riktigt), hon fortsatte kanske 2 steg innan hon fick stopp på kroppen efter kommandot   Jätte nöjd, nu är de bara o jobba vidare! Körde även 3 skick på rutan, alla 3 klockrena. Sen så avsluta vi passet med platsliggning med dold förare, nått vi endast testat inomhus innan, men hon låg som en liten ängel, trots att det var blött grus   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards