vovvarnaslya

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Bella - 13 mars 2011 12:40

Jag var så trött igår så jag orkade helt enkelt inte blogga då   Därför gör jag de idag istället! 


Måste först börja me o säga fy skäms på matte som glömde lägga upp kions fina grattis bild eller ens att skriva grattis i bloggen i fredags! Min lilla fina Kion gubbe fyllde nämligen hela 9 år i fredags   Vi har alltså haft han i 7 1/2 år nu, helt underbara år o jag hoppas att de blir många fler!


  

Igår så hade vi en helt underbar dag. Sovmorgon på förmiddagen, långpromenad på ca 6 km vid lunchen vilket var helt underbart. Massa sol o fint väder   På eftermiddagen så drog madde o jag iväg till den närliggande skogen. Hade rekat lite dagen innan när vi var ute på långpromenad och hade då hittat ställen där vi kunde göra årets 2:a uppletande ruta   Vart inte en ruta med fullt djup utan på sisodär 40 meter och så vart den va 50 meter bred istället   Hade med mig i huvet at Vinden låg på ganska kraftigt  i ryggen på oss och därför "flyttar" ju vittringen på sig. Madde fick också vara med o valla av rutan!


Vi började med 3 föremål som låg relativt "lätt" eftersom vi bara har kört uppletande 1 gång innan på hela vintern, tänkte att hon kanske skulle vara lite "ringrostig"   Men se de va hon definitivt inte! Madde körde fullt ös från första skicket till de sista (och även efter de   ) och hon hade nosen påslagen hela tiden. Det är så häftigt o se henne, för hon kommer i full fart och så fort hon får upp vittringen så tvärvänder hon mot föremålet och hittar det klockrent, och inte då bara på dom lätta föemålen utan även på dom svårare som kom senare   Såg ju att damen visste mkt väl vad som förväntades av henne så jag försvårade "gömmorna". 1 föremål la jag i ett hål nere vid backen på ett träd, det lite krongliga där var att vinden låg på så att vittringen "blåste in i trädet" (om ni förstår vad jag menar), så hon kunde inte "ringa" in föremålet. föremål nr 2 hängdes upp på en pinne i ett träd (ca 40 cm över marken) och 3:e föremålet las vid massa pinnar. Alla föremålen tog hon KLOCKRENT    Hon är verkligen ingen hund som bara "springer" i uppletande rutan utan hon kör full fart och full fokus! Nu vill vi att det ska töa mer så vi kan köra mer uppletande, spår o sök   


Efter uppletandet så fortsatte vi cykelturen (vi cykla till skogen) med ca 4 km, resten av kvällen vart det mys   


Idag ska vi träna lite lydnad har jag tänkt och så ska vi ut o gå tillsammans med mamma, Sara, manfred och simon (bullmastiff o pudel)!

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards