vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

sista kurstillfället

Av Bella - 17 maj 2011 11:58

Igår så var det sista kurstillfället på min o maddes lydnadskurs   Det har vart en super bra grupp, toppen ledare och vi har lärt oss så mkt på dom här 6 gångerna! Vi har fått super mkt tips, saker som ja trodde vi kunde visade sig inte sitta så bra och saker ja inte trodde vi kunde gick riktigt bra! Vi har fått mkt hjälp och det kommer gynna resten av våran lydnads karriär   Vi har även påbörjat moment och planerat moment inför klass 3 som vi förhoppningsvis ska komma upp i om ett tag! Det känns som att jag har en grund att jobba vidare på! 


Igår så tränade vi bland annat hopp-sitt-hopp, linförighet, fjärrdirrigering (stå till sitt) och sen testade vi även hopp apport som gick klock rent   Madde älska de för hopp o apport är hennes favorit moment och att kombinera dom bli ju dubbel lycka   Vi har plan på hur vi ska börja med vittrings apporteringen så småning om och massa andra grejer.. Platsliggningen som vi nu har börjat om med gick riktigt bra igår! Hon flytta inte bakbenen nånting, känns toppen! Vi är ON FIRE!       


Efter kursen så satte jag mig o beställde en metallapport, uppletande föremål och en liten vatten flaska från jamihundsport   Har pratat om en metallapport länge och nu är den snart påväg hem till mig!  Bilderna kommer från Jami Hundsport!


 

 
 
Anna o Silver

Anna o Silver

23 maj 2011 11:49

Hade vi bott nära hade vi kunnat spåra varje vecka :) Är helt insnöad på spår jag ;) Hihi. Tittade på agilityfilmerna med Madde o Kion - jag säger bara WOW! Så roligt att se er, sån glädje! :) Man blir varm inombords! Många kramar till er!

http://silver-bullet.se

Bella

24 maj 2011 17:37

Det hade vi tyckt vart jätte kul :) vi saknar all spår mark som fanns i värmland! Här finns de inte lika gott om det :P Tack vad gullig du är! :D ja dom älskar verkligen agilityn båda två ;) massa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards