vovvarnaslya

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Bella - 24 maj 2011 17:15

Jag måste säga det, att jag har blivit en riktig lydnads nörd   Innan ja fick hem madde så tränade ja o kion lydnad lite grann, han är inte direkt ett esse i lydnad  då han tycker de är rätt tråkigt att vara fokuserad, hålla position och inte skälla   Och visst jag hade absolut tänkt o träna o tävla lydnad med madde men att jag skulle tycka de va så här kul trodde jag inte! Jag tror mkt har o göra med att Madde tycker det är så himla kul   Hon är en väldigt följsam, lyhörd och fokuserad hund så hon har alla förutsättningar för lydnaden och nog sjutton använder hon alla egenskaperna på plan! Hon är så himla duktig mitt hjärta och jag tror verkligen att vi kan komma långt! Det enda som skulle hindra oss är min kunskap om lydnaden , men den håller vi på o tränar upp   


Idag har vi tränat 2 pass lydnad.. Först så träna vi inne med hjälp av en tröskel, vi träna skiften i fjärrdirrigeringen (klass III), madde har en förmåga att flytta fram bakbenen lite gran när hon ska ändra från stå till sitt, men när hon står vid en tröskel så flyttar hon istället bak frambenen och står still med baken (så jag vill ha det) så det får vi jobba vidare på   Vi träna även fritt följ, inkallning me ställande, kedjor och rutan, där de känndes som att en liten polett föll ner för madde! 


NU ska vi ut o gå med malin o hundarna!

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards