vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

agilitytävling

Av Bella - 15 maj 2011 14:34

Igår så var det dags för årets första agilitytävling, den första på över ett år för mig o kion o den första någonsin för mig o madde   Jag var inte speciellt nervös med kion för banorna passade honom! I första klassen gick han som ett spjut men fick tyvärr 5 fel på balansen och 1 vägran på sista hindret.. 10 fel och en 6 plats är vi jätte nöjda med   I andra loppet gick han också jätte fint, tyvärr strul i slalomen o sen diska vi oss när han sprang förbi ett hinder och jag valde o fortsätta för han hade så fin fart   Är inte kion en super-gubbe så säg vad.. var bara 2 månader sen han var sjuk o nu går han in o öser gärnet, han är så kul o köra med, mitt hjärta!


Madde var riktigt taggad innan starten, men hon var lite fundersam över allt folk som var så nära planen o ändå så var det här inte en stor tävling, vilket kändes bra för då får hon vänja sig i lagom miljö.. starten på 1:a loppet gick fint, men sen så sprang hon förbi några hinder, jag handlade inte så bra, och hon var fundersam över folket runt om, men kul hade vi och vi entrade iaf planen som ren träning.. Inför andra loppet så bestämde jag mig redan på banvandringen att vi skulle klara starten som var på 5 hinder och sedan belöna med kampleksak på planen då hinder nr 6 var slalom som vi inte är klara med än.. Och vilken fin start hon gjorde   hon var verkligen sig själv nu och hon brydde sig inte alls om publiken och hon öste gärnet.. Gick sen förbi slalomet och körde en bit till på banan och även den gick toppen toppen fint   Vi har en hel del kvar o träna på men nu har vi iaf gjort vår debut och jag kan inte vara mer stolt över henne!

 
 
Tina & co

Tina & co

16 maj 2011 09:49

Härliga lilla Kion kul att han e piggelin igen:-)
Grattis till fin debut,,Träna på så går ni som ett spjut även där;-)

http://www.bluewingfires.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards