vovvarnaslya

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

I sökskogen

Av Bella - 6 maj 2011 18:02

Idag så stack ja o madde ut i sökskogen tsm med Hanna (kursledaren på tävlingslydnads kursen) och en annan tjej från klubben som heter Lina! Madde var super taggad   Första omgången vi körde så körde vi enbart "sök/hitta" slag, alltså att en figurant ligger ute i skogen och jag skickar madde o när hon hittar figuranten så får hon belöning direkt av figuranten tills jag kommer ut till dom och tar med henne tbx till stigen. Vi körde 4:a skick först, vid det första så klappade hanna händerna 2 gånger så madde vart informerad om att det ligger en figurant där ute (vilket madde redan hade listat ut ). Hon tog alla 4 figuranterna klockrent och hade riktigt fint sug utåt i rutan!  


Sedan körde Hanna o Lina med sina hundar som var riktigt duktiga och har kommit en bra bit! Var riktigt kul o se duktiga hundar o förare köra sök    Jag var även figurant åt dom!


Sedan fick madde köra en omgång till och då körde vi först 2 skick med direkt belöning, sedan körde vi 1 tomt skick (som gick helt underbart fint), 1 skick med lösrulle och sedan påvis på figurant efter det. Avslutade sen med ett enkelt och roligt direkt belöningsskick! Madde var jätte gasad och tyckte de var så grymt roligt! Hon tog det tomma skicket utan problem och gjorde ett jätte fint slag, även rull markeringen gick super duper   Nu är vi ÄNNU mer taggade på o träna massa sök   Hoppas på träning snart igen!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 april 2013 19:16

Sådär nu har vi bytt blogg! Den här bloggen kommer ligga kvar men jag kommer inte vara aktiv och skriva i den alls. Istället kan ni följa oss på http://bellashundliv.wordpress.com :) ...

Av Bella - 4 mars 2013 08:53

Det är så jag känner mig just nu.. Det blir ingen liten valp för mig i sommar   Det blev tyvärr ingen parning mellan Kiwi och Cross, super tråkigt men det är ju tyvärr något man inte kan påverka... Jag har stått på intresselistan på en valp från Ki...

Av Bella - 27 februari 2013 22:45

I söndags var jag o Madde i storfors och tränade med petra och skurk :) jätte rolig träning med många bra bitar och några lite mindre bra, men jag är jätte nöjd! Men De senaste dagarna har det blivit rätt lugnt med träning. Madde känns inte som v...

Av Bella - 23 februari 2013 10:37

Igår eftermiddag gick jag, mamma o Ronny ut med alla hundarna för o lägga hårda spår på parkeringar och träna lite lydnad :) Madde spårade så fint, med en väldigt stor intensitet och markerade apporterna jätte fint :) Även Vincent och Dribbla spåra...

Av Bella - 19 februari 2013 19:39


I söndags var det dags för årets första träningstävling i agility. En rätt liten tävling som var jätte kul. Madde kunde inte ha skött sig bättre    I första klassen kom vi in i ridhuset när de bara var 2 hundar innan oss, det var bara o slänga av täc...

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards