vovvarnaslya

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Bella - 20 november 2010 18:54

Gårdagens och dagens lydnadsträning har verkligen framkallat viljan igen till o träna lydnad   Har inte vart på direkt humör för o träna lydnad på ca 2 veckor, gjort det nån dag för aktivering men inte mer.. Alla får vi svackor och jag är ur min! Tack vare min underbara Maddis   


Gårdagens träning gick både bra och mindre bra. Linförigheten är något vi har jobbat med mest under sista tiden, höger svängarna funkar inte så snyggt längre, madde är så pass med så det är som om hon svänger höger så fort jag tänker på det bara   Och vinklar jag då foten så är hon redan påväg åt höger. Vi har testat att belöna bakåt , att jag backar när jag har svängt (så hon tänker på att ta med sig rumpan). Igår så gick det bättre och bättre med svängarna så det ger ju resultat   Det som inte gick så bra var halterna på vanliga raka sträckor, hon satte sig jätte snett   Hoppas att det var något som jag/hon gjorde fel bara på den träningen och att det är inget som hänger i sig, då får vi lägga upp en plan för det mer    Något som är TOPPEN bra är hennes intensitet och fokus, hon är galet fokuserad på mig under linförigheten, och såklart på de andra momenten också! 


Men det var under dagens inomhus lydnad som jag upptäckte något! När vi gick lite fot inne (så gott det går) så flöt hon iväg före mig i höger svängarna när jag vinklade höger foten först för att sedan svänga. När jag däremot svängde med hela vänsterfoten åt höger så följde hon benet super fint och flöt inte iväg   Det här måste testas utomhus där man kan ha högre fart och har större ytor att kunna gå på   


För övrigt gick resten av lydnaden idag också asbra, har kommit en bra biti mitt tänkande nu hur vi ska träna bitar var för sig, för att sedan ta in dom i momenten   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards