vovvarnaslya

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Bella - 12 mars 2012 21:04

I helgen har jag och hundarna åkt hem till Karlskoga för att umgås med familjen, vänner, träna hund och träningstävla bl.a Träningstävlingen igår gick sådär, det var en väldigt annorlunda miljö för madde och jag blir så irreterad på mina nerver då det är dom som förstör allt! Vi tränade kedjor senare på kvällen i ridhuset och då gick hon galant! Dumma MIG som förstör för min fina hund   Hårdträning för mig!


Men nu tar vi och fokuserar på det som gick så strålande bra istället. På kvällen igår så åkte ja o madde på agilityridhusträning, den 3 på hela vintern och även den mest seriösa då vi nu va på hemma klubben med ordentliga hinder (vilket dom inte har i Borlänge). Jag har inte kunnat träna slalom sen i november så när vi byggde upp en bana så tänkte jag att vi testar så får vi se hur det går. Madde gick galet bra hela banan och hon sprang som ett spjut, vi kom till slalomet som man skulle ta i en böj från hindret innan och Madde tar ingången kalas bra och tar alla 12 portarna KLOCKRENT  Helt sjukt snyggt och jag vart såå chockad! Vi har inte kunnat träna tillräckligt mkt på slalomet i bana så hon har inte kunnat tagit det på en gång i en bana förut och så går hon in och gör det så jäkla snyggt på första försöket på månader i en fartig bana! Äntligen så känns det som att vi kan gå in och ta dom där pinnarna i sommar, det har vart slalomet som har satt stopp för det innan, handlingen har vi! Så nu ska vi försöka träna så mkt slalom det bara går inför sommarens tävlingssäsong! Vi har tävling på söndag men jag räknar inte med att vi ska klara slalomet då eftersom både hon och jag är mer spända på tävling, men om hon klarar det så kommer jag bli grymt stolt över henne   precis som jag brukar vara!  

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards