vovvarnaslya

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Bella - 11 april 2011 14:34

Igår så var vi ett gäng hundtjejer som träffades för att träna lite sök ihop   alla hundar var nya med söket förutom madde, men eftersom vi inte tränat sök ihop förut o de va ett år sen för madde så tog vi det lugnt med    jag var "stigperson" alltså hjälpte figgarna vart dom skulle gömma sig och hjälpte ekipagen så hundarna skulle lyckas   De nya hundarna var lite osäkra i början, dom förstod inte riktigt poängen, men när dom väl kom ut till fguranten första gången så förstod dom poängen och på3:e och 4:e skickena så var det helt annan attityd på dom, då ville dom ut till figgarna   


Madde var också duktig det var snarare matte som var lite slarvig   , lite svårt när man vet att hon tränat sök innan men att jag inte vet exakt hur jag ska ta vidare vid träningen, och när man inte är sammankörda i söket, men tror det kommer vara mkt bättre redan vid nästa träningspass, då jag kanske har "samlat" ihop mig mer     Körde 2 markeringsövningar som sista grej och dom var helt klockrena så det är toppen   


Ikväll så är det kursstart på tävlingslydnadskursen    

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards