vovvarnaslya

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Bella - 26 juli 2010 20:47

Idag så skulle mamma och brorsan åka till universitetet för att köpa en ny gamedator åt lillebror. Jag hade redan planerat att tränat platsliggning med Madde idag och tyckte det lät bra o följa med för att få störning i träningen   


Vi hittade en gräsplan utanför databutiken som hade många olika störningar i form av gående människor, cyklister, bilar och bussar. Jag hade förberett mig med kladdmatsburken    och sedan var det bara o tuta o köra! Jag gjorde som a-c berättat att hon har gjort tidigare i träningen, att hon innan hon går in på "planen" visar man Madde förpackningen och låter henne känna doften av det mumsiga innehållet   sedan när du är inne på planen och har stalt upp så klappar du lite på fickan för att påminnna henne om vad som väntas. Sedan lägger du henne ner med ligg och säger sedan plats, och då ska hon lägga hakan i backen   Jätte duktig tjej!


Det här var första tränings passet med platsliggningen och hon var jätte duktig   Inga problem alls.. Fast en grej som hon gjorde var att direkt när hon la sig ner så la hon hakan i backen på en gång, innan jag sa plats, antagligen för att hon visste precis vad som väntade   Men tänker om det kanske blir problem på tävling om att hon lägger ner huvudet på en gång? Eller föresten varför skulle det bli det? De andra som inte har så intar ju position på engång vid kommando   


Men nått vi kan konstatera är att klarar hon att ligga plats med dom störningarna så klarar hon det på tävling med, hoppas jag   

Tidigare månad - Senare månad

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards