vovvarnaslya

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Bella - 20 december 2010 22:22

Rastlös hund och Rastlös matte (som har mått illa hela dan, men som slutat nu) klädde på sig varm jacka, tjocka vantar, vinterkängor och reflexselen för att ta med sig fotbollen ut i djupsnön och fysträna lite   Är de nått Madde älskar så är det fotbollar och dom ska helst både sparkas iväg o slitas i 1000 bitar samtidigt    


Jobbigt blev de iaf för på vissa ställen så gick snön över magen på madde, så hon fick pulsa ordentligt   Varierade att kasta/leka med bollen och att bara gå o pulsa i djupsnön för att inte bara köra på max hela tiden!


Nu är vi trötta båda två o ska gå o sova i våran mjuka säng   

Av Bella - 20 december 2010 17:54

I helgen så var de dags igen! Dags för årets största hund mässa, t.o.m nordens största hund mässa och självklart så var jag där!  Redan i fredags så vart jag upphämtad av min fina Sofie. Det var ett HALVT ÅR sen vi träffades sist (studenten) och jag har saknat henne grymt mkt, o nu fick vi äntligen träffas igen   Vi pratade på som aldrig förr och resan till norrtälje gick jätte snabbt! Sofie o hennes föräldrar va så gulliga så jag fick sova hos dom hela helgen! 


På lördagen åkte vi in tidigt, vi var vid mässan redan vid 9 och bara efter en timme så hade vi sprungit runt och plockat på oss massa provpåsar   Där gjorde vi dock bort oss för nu var vi ju tvugna o bära runt på dom hela dagen + hela kvällen (när vi skulle ut o äta). På mässan så mötte vi upp amanda (solan) och sedan flög resten av dagen förbi o allt i temat hundar   På kvällen så skulle vi ut o äta med några i gamla klassen och det vart så roligt! Vi var 7 stycken som åt på en asiatisk resturang o vi prata, o prata o prata   Var så himla kul o träffa er igen!


Söndagen startade vi lite senare, vi var inne vid mässan till klockan 11 ungefär och då letade vi efter lite utställnings ringar, shoppade de sista, plockade på oss fler provpåsar och träffade lite mer människor. Men eftersom vi hade vart på mässan så länge dagen innan och eftersom de var snökaos ute + att vi hade lång väg hem så valde vi att åka tidigt från mässan! Allt på vägen hem gick bra, förutom luriga polisbilar, en rattfyllerist (som vi polisanmälde) och snöiga motorvägar   


Det jag shoppade/fick med mig hem vart: En röd hurtha sele + en rosa reflexsele till madde, MASSA hundben, en kampleksak och MASSA provpåsar   


Jag kom hem vid 7 tiden och var så himla nöjd med helgen! Tusen tack alla   

Matte

Madde

Kion

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Gästboken

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards